Clatite



Pentru cateva zile Peste este in excursie pe masa cu tot cu bolul lui iar eu trec de la starea de melc stangaci pasionat de bucatarie la cea de asistent chef si fac loc pe blatul de lucru robotului de bucatarie Titanium Chef de la Kenwood (http://www.kenwoodworld.com/ro-ro/promo/home/robotii-de-bucatarie). Este prietenos, usor de manuit, de curatat, decibelii sunt in limite. Ne-am imprietenit rapid, in mai putin de un minut, timp in care aluatul lichid pentru clatite a fost gata. Mai mult mi-a luat sa masor ingredientele.... Si mai surprinzator a fost timpul de coacere- am gatit clatite pe banda rulanta in timp record- probabil datorita vitezei naucitoare de amestecare aluatul lichid a devenit aerat si elastic, textura clatitelor- moi si pufoase. Am facut repede si o crema de mascarpone cu frisca, un deliciu. 
Clatite cu gem de gutui, crema de mascarpone si frisca, ganache de ciocolata neagra. 
Ingrediente:
- 4 oua medii;
-50ml ulei floarea soarelui;
- 150ml apa minerala;
- 500 ml lapte;
- 300g faina alba;
- 1 plic zahar vanilinat;
- un praf de sare;
- 1 lingurita de zahar brut.

Mod de preparare:
- se pun toate ingredientele in blenderul de sticla termo-rezistenta si din 5-6 pulsatii aluatul este gata, uimitor de repede, bine omogenizat si gata de turnat in tigaie;
- se incinge tigaia la foc mare, se pune putin unt sau ulei la prima clatita si se toarna din aluatul lichid cat sa se obtina o clatita subtire;


- in tigaia non aderenta din dotare am facut 16 clatite din cantitatile prezentate mai sus;
- in vasul de inox al robotului Titanium Chef am mixat cu telul performant marind treptat viteza 200g smantana grasa 32%grasime, am pus o lingura de zahar pudra si 1 plic de zahar vanilinat. Cand frisca a fost gata am redus viteza de mixare si am incorporat 100g macarpone. A iesit o bunatate de crema de frisca cu mascarpone. Foarte usor de preparat, fara sa sara smantana peste tot deoarece robotul beneficiaza de o protectie din plastic dur transparent.
- am topit 100g ciocolata neagra in 100g smantana fierbinte iar cand lichidul s-a racit am obtinut un ganache usor amarui de la intensitatea ciocolatei cu 80%cacao;
- gemul de gutui se potriveste perfect cu clatitele...

Delicios!


°campanie gratuita de testare de la BUZZStore
 #buzzKenwoodTitanium 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ecleruri cu crema de vanilie

Cheesecake delicios

Cozonaci de casa

Chec pufos

Briose delicioase